Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Σε ένα πολύ ενδιαφέρον, διαδικτυακό αλλά διαδραστικό πρόγραμμα είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ανθρωπιστικής ομάδας σπουδών της Β’, αλλά και της Α’ Λυκείου, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου.
Στην αρχή της εκδήλωσης συνδέθηκαν σε ζωντανή μετάδοση με το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και συζήτησαν με την εκπρόσωπο, υπεύθυνη της Διεύθυνσης Επικοινωνίας του Δικαστηρίου. Ακολούθησε η προβολή του βίντεο: «Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Εγγυητής της προστασίας του δικαίου της Ένωσης για 450 εκατομμύρια πολίτες», καθώς και μια σύντομη συζήτηση. Στη συνέχεια, η νομικός κ. Ε. Παπαδοπούλου-Tiessey παρουσίασε στα παιδιά τη σχετική νομολογία και ακολούθησε διάλογος με διευκρινιστικές ερωταποκρίσεις. Κατόπιν, παρακολούθησαν το βίντεο «Η ζωή μιας υπόθεσης» μέσω του οποίου επεξηγήθηκε το είδος των υποθέσεων που εκδικάζονται στο Δικαστήριο και κυρίως η σημασία των υποθέσεων που λαμβάνονται από αυτό. Αμέσως μετά ακολούθησε εικονική ξενάγηση στους χώρους του Δικαστηρίου, με αναφορές στην αρχιτεκτονική, το ύφος, τις αίθουσες και τις λειτουργίες τους.
Κορυφαία δραστηριότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η συζήτηση με τον Έλληνα Δικαστή κ. Δημήτριο Γρατσία, ο οποίος αφού εξήγησε αναλυτικά τον ρόλο του Δικαστηρίου μίλησε για τον εαυτό του και τη σταδιοδρομία του, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις έθεσαν τα παιδιά, συγχαίροντάς τα για την ευστοχία τους.
Ενδεικτικά, καταγράφουμε κάποιες από τις ερωτήσεις που διατύπωσαν τα παιδιά:
- Τι ισχύει στην περίπτωση σύγκρουσης του εθνικού με το κοινοτικό δίκαιο;
- Τι ισχύει αν το κοινοτικό δίκαιο έρχεται σε σύγκρουση με το σύνταγμα μια χώρας;
- Πώς εκλέγεται ο δικαστής που εκπροσωπεί μια χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;
- Τι είδους συνεδριάσεις γίνονται στο Δικαστήριο; Υπάρχει συνεδρίαση που συμμετέχουν και οι 27 δικαστές;
- Ποια διαφορά υπάρχει ανάμεσα στο «Γενικό Δικαστήριο» και το «Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης»;
- Έχει συμβεί ποτέ απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου να ανατρέψει νόμο του Ευρωκοινοβουλίου;
Tον συντονισμό του εκπαιδευτικού προγράμματος και την προετοιμασία των παιδιών είχε η υποδιευθύντρια του Λυκείου κ. Ά. Τρύφωνα.